نا هماهنگی های های لبه ای دندان ها یا کوتاه و بلند بودن لبه های دندان ها نسبت به یکدیگر می تواند ناشی از تفاوت اندازه دندان ها یا نحوه قرار گرفتن آنها کنار هم و یا حتی به دلیل پریدگی های ناشی از دندان قروچه یا جویدن خوراکی های سخت باشد .علت آن هرچه باشد براحتی با مواد همرنگ و شبیه سازی شده مینای دندان قابل مرتفع شدن و یک اندازه کردن ارتفاع دندان ها است . به علاوه استفاده از فلوراید در محل اتصال ترمیم و دندان موجب افزایش استحکام دندان می گردد .

بدرنگی های شدید دندانی

در اغلب بدرنگی های دندانی ، بهترین توصیه سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ است . یکی از پر تقاضاترین خدمات زیبایی دندانپزشکی روشن کردن رنگ دندان های تیره، زرد یا قهوه ای می باشد. خوشبختانه با تکنولوژی های امروزی داشتن لبخندی درخشان آرزویی دست یافتنی است. دلایل زیادی وجود دارند که سبب می شوند افراد از رنگ دندان خود راضی نباشند و به دنبال روشی مطمئن و سریع برای دستیابی به دندان هایی روشن تر باشند .

بلیچینگ

در واقع از سال ها پیش امکان داشتن لبخندی درخشان فراهم شده بود اما روش های گذشته بدلیل زمان طولانی جلسه درمان (حداقل 45 دقیقه) و عدم امکان حفاظت لثه ای و بافت های داخل دهان معمولا آسیب هایی به همراه داشت که البته اگر چه دائمی نبودند ولی برای مدتی بیمار را در شرایط استرس و ناراحتی قرار می دادند .
گاهی بدرنگی ها دندانی ناشی از نقصان در ساختار دندانی می باشد . نقطه مینایی ناقص یا هیپو کلسیفیه، ضعیف تر از سایر بخش های دندانی است. این نقاط اغلب به خطراتی تبدیل می شوند که علاوه بر استعداد پوسیده شدن دندان ،دچار تغییر رنگی می شود که با روش سفید کردن خوب پاسخ نمی دهند، درمان قطعی استفاده از پوشش های زیبایی است تا سلامت و زیبایی دندان ها همزمان حفظ گردند.

اصلاح خطوط لثه با دندانپزشکی زیبایی

با روش محافظه كارانه ای كه فناوری لیزر مخصوص دندانپزشکی توسط دندانپزشک متخصص در زمینه لیزر دهان و دندان انجام می شود،خدماتی مفید به همراه آورده است که باعث منظم كردن خطوط لثه ای بدون بی حسی، درد، خونریزی و حتی بخیه انجام پذیر شده است كه با كاهش باكتری بافت های مجاور نسج دندان رعایت بهداشت دهان را نیز تسهیل می سازد.

طرح لبخند

و اما خلاصه ی کلام ما می دانیم که بعضی از خانم ها و آقایان محترم از لبخند خود راضی نیستند . به دلیل بد رنگی دندان ها که نتوانسته اند با روشهای خانگی یا حتی مراجعه به دندانپزشکی به خوبی برطرف کنند، دیده شدن بیش از حدلثه موقع خندیدن ،نا مرتبی دندان ها و…. و متاسفانه هنوز کاری انجام نداده اند و همچنان با این مشکل درگیر هستند.با پیش رفت های امروزی در دنیای دندان پزشکی برای هر مشکلی راه درمانی وجود دارد.